Cliëntwaardering 2018

Zou u Naarderheem bij anderen aanbevelen? Het antwoord
op deze vraag zegt veel over hoe een cliënt het verblijf en de
revalidatie heeft ervaren. Daarom hebben we ook in 2018 weer zo'n 140 enquêtes afgenomen.

Het gemiddelde van de reacties op bovengenoemde vraag kan worden uitgedrukt in de NPS, de Net Promotor Score. Voor de GRZ van Naarderheem over 2018 is deze score 51,6 procent (zie: tabel rechts). Dit is dus het percentage cliënten dat Naarderheem een 9 of 10 geeft en dat ons actief zou promoten. Landelijk gezien is dat een hoog percentage. Ter vergelijking: in 2017 was de gemiddelde NPS-score in de ICT en Telecom 11 procent, in de Transport en Logistiek was deze 28 procent.

De doelstelling van 250 ingevulde enquetes is helaas niet gehaald. (Ongeveer 700 ontslagen per jaar) De belangrijkste reden hiervoor is dat halverwege 2018 de gekozen methodiek van cliënten inplannen en dit dit door een vrijwilliger te laten begeleiden, is komen te vervallen. Dit vanwege ziekte van de vrijwilliger die dit op zich had genomen. Om die reden is weer op de oude methodiek overgestapt. Hierbij krijgen cliënten voorafgaand aan het ontslag de enquête vanuit de afdeling.

Van twee afdelingen (Transitorium en Naardermeer) zijn in het derde en vierde kwartaal geen enquêtes retour gekomen.

In 2018 zijn de enquêtes ook ingevuld en geregistreerd per afdeling. Elk kwartaal hebben de afdelingen hun eigen rapportage per afdeling ontvangen. Voor 2019 ligt het in de lijn ook om in Flevoburen te gaan starten met de zelfde cliëntervaringen vragenlijst.

Alle afdelingen hebben een eigen jaarverslag per afdeling ontvangen.

Terug naar de overzichtspagina van het jaarverslag