Cliëntprofiel Archief

We streven ernaar de zorg zoveel mogelijk af te stemmen op de wensen en behoefte van bewoners. Om dit te kunnen doen, moeten we een aantal dingen weten en vastleggen. Zoals wat een bewoner fijn en belangrijk vindt en wat juist niet, hoe iemand het beste benaderd kan worden, wat iemand nog zelf kan en waar iemand hulp bij nodig heeft. 

Tot voor kort was er geen goede plek in het elektronisch cliëntdossier voor deze informatie. Die is er nu wel: het cliëntprofiel. Hierin staat alle informatie die de medewerkers (incl. flexmedewerkers en uitzendkrachten) helpt om de zorg af te stemmen op de behoefte van de bewoners.

Naast het cliëntprofiel blijven we werken met het cliëntplan. In het cliëntplan staan dan alleen actuele problemen (bijvoorbeeld wondzorg, vrijheidsbeperkende maatregelen, gedrag) en de acties die daarop ingezet worden. Het cliëntplan zal korter worden dan u gewend bent, omdat een deel van de inhoud in het cliëntprofiel komt. Ook kan het zijn dat het cliëntplan vaker wijzigt. Hiervan wordt u uiteraard op de hoogte gebracht.

Elk half jaar vindt de cliëntplanbespreking (MDO) plaats. Hierin wordt vanaf nu zowel het cliëntplan als het cliëntprofiel met u besproken. U vindt beide documenten in het cliëntportaal terug. Mocht u geen gebruik maken van het cliëntportaal, dan zal de EVV-er zorgen dat u vooraf aan de bespreking beide documenten ontvangt.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de EVV-er van de woning.