Cliënttevredenheidsonderzoek

De uitslag van het recente cliënttevredenheidsonderzoek is bekend. We zijn blij te kunnen delen dat de scores over het algemeen hoog en positief zijn. De tevredenheid van cliëntvertegenwoordigers scoorde vaak rond de 8 – een resultaat waar we trots op mogen zijn. 

Aandachtspunten

Tegelijkertijd kwamen er ook aandachtspunten naar voren. Op de vraag “Zou u zelf iets kunnen betekenen bij de daginvulling van uw naaste?” antwoordde een groot deel van de vertegenwoordigers (82% en 92%) met “Nee, liever niet”. Dat vinden wij jammer, omdat we juist meer willen inzetten op netwerkparticipatie – samen zorgen, samen doen. Mogelijk is de vraag te eenzijdig gesteld, want het netwerk bestaat natuurlijk uit méér dan alleen de eerste contactpersoon. 

Afspraken

Ook op de vraag “Zijn er afspraken gemaakt over uw rol (als naaste) in de zorg voor uw naaste?” werd relatief lager gescoord. Dat laat ons zien dat we binnen de woningen nog meer aandacht moeten geven aan het gesprek hierover. 

We zijn blij met de mooie resultaten en nemen de aandachtspunten serieus mee, zodat we samen verder kunnen bouwen aan de beste zorg en een warm thuis voor onze bewoners.