
Wij doen ons uiterste best om de zorg naar tevredenheid uit te voeren en hiermee te zorgen voor een plezierige, veilige woonomgeving. Als u toch een klacht of opmerking heeft, lossen we dit graag - samen met u - zo goed mogelijk op. Dat geeft ons ook weer de mogelijkheid om onze zorg en/of dienstverlening waar nodig te verbeteren. Wij nemen uw klacht dan ook zeer serieus.
Ik heb een klacht, wat nu?
Stap 1: Heeft u een klacht of onvrede? Bespreek dit dan eerst met de persoon die de hulp of dienst heeft verleend. Dat werkt vaak al heel verhelderend. Ook als u een tip heeft om de zorg of dienst te verbeteren horen wij dat graag.
Stap 2: Mocht u er met het zorgteam of medewerker niet uitkomen, neemt u dan contact op met de manager/directeur van de betreffende Vivium locatie.
Stap 3: Komt u er met de medewerkers in het team en de manager/directeur niet uit en gaat u dit gesprek liever met een andere persoon aan? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris informeert u over de procedure, adviseert en biedt desgewenst ondersteuning en kan in uw situatie bemiddelen.
Stap 4: Wanneer er na tussenkomst van de klachtenfunctionaris voor u nog geen oplossing naar tevredenheid is gevonden, dan kunt u contact opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie of uw klacht schriftelijk indienen bij de Raad van Bestuur van Vivium Zorggroep.
Uitgebreide informatie en mogelijkheden leest u op www.vivium.nl/klachten. Hier vindt u ook onze klachtenbrochure.