Cliënttevredenheidsonderzoek 2025: waardering voor persoonlijke zorg bij De Stichtse Hof

In mei en juni 2025 heeft De Stichtse Hof een ervaringsmeting uitgevoerd onder onze eerste contactpersonen. Deze meting werd telefonisch afgenomen door onderzoeksbureau Facit. Met een respons van maar liefst 75% geeft het onderzoek een waardevol beeld van hoe naasten de zorg ervaren

De algemene tevredenheid is hoog: gemiddeld geven respondenten een waardering van 8,1.

Vooral de deskundigheid van zorgverleners (8,1), het luisteren naar cliënten (8,1) en het nakomen van afspraken (8,1) worden positief beoordeeld. Ook het samen beslissen over zorg scoort goed met een 8,2.

Een belangrijk aspect van persoonsgerichte zorg is of deze aansluit bij de manier waarop iemand wil leven. Hierop scoort De Stichtse Hof een 7,8. De mate waarin zorgverleners motiveren om zoveel mogelijk zelf te blijven doen, krijgt een 7,9.

Op de vraag of naasten zich gehoord voelen, geven zij een gemiddelde score van 8,3 – de hoogste van alle onderdelen. Dit laat zien dat er veel aandacht is voor de betrokkenheid van familie en mantelzorgers.

Tot slot zou 91,7% van de respondenten De Stichtse Hof aanbevelen aan anderen in een vergelijkbare situatie. Een prachtig resultaat dat laat zien dat we samen op de goede weg zijn.