Klachten

Heeft u een klacht of tip?

Wij doen ons uiterste best om de zorg naar tevredenheid uit te voeren en hiermee te zorgen voor een plezierige, veilige woonomgeving. Als u toch een klacht of opmerking heeft, lossen we dit graag - samen met u - zo goed mogelijk op. Dat geeft ons ook weer de mogelijkheid om onze zorg en/of dienstverlening waar nodig te verbeteren. Wij nemen uw klacht dan ook zeer serieus.

Ik heb een klacht, wat nu?

Stap 1: Heeft u een klacht? Bespreek dit dan eerst met de persoon die de hulp of dienst heeft verleend. Dat werkt vaak al heel verhelderend. Ook als u een tip heeft om de zorg of dienst te verbeteren horen wij dat graag. Wij zijn voortdurend in gesprek met onze bewoners, cliënten en mantelzorgers met als doel om zo goed mogelijke zorg en diensten te leveren. Mocht u er met het zorgteam onderling niet uitkomen, neemt u dan contact op met de manager/directeur van de betreffende Vivium locatie.

Stap 2: Komt u er met de medewerkers in het team en de manager/directeur niet uit en gaat u dit gesprek liever met een andere persoon aan? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtenopvangfunctionaris. De klachtenopvangfunctionaris informeert u over de procedure, adviseert en biedt desgewenst ondersteuning en kan in uw situatie bemiddelen.

U kunt hiervoor terecht bij de volgende klachtenopvangfunctionarissen:

De klachtenopvangfunctionarissen kunt u via onze klantenservice bereiken of rechtstreeks per mail door op hun naam te klikken. 

Stap 3: Wanneer er na tussenkomst van de klachtenopvangfunctionaris voor u nog geen oplossing naar tevredenheid is gevonden, dan kunt u naar de onafhankelijke klachtencommissie of uw klacht schriftelijk indienen bij de Raad van Bestuur van Vivium Zorggroep.

Contact
Klachtencommissie van de Stichting Onafhankelijke Klachtbehandeling
Cornelis Schellingerlaan 30
3703 SH Zeist
E-mail: Edith Hageman
Mobiel: 06 15 415 815

Raad van Bestuur Vivium Zorggroep
Postbus 406
270 AK  Huizen 

Geschillencommissie

Vivium is aangesloten bij de Geschillencommissie verpleging, verzorging en geboortezorg. Heeft u een klacht, en komt u er met Vivium of met de onafhankelijke klachtencommissie niet uit, of heeft u een klacht waarbij er sprake is van financiële schade, dan kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie VVT. Meer informatie leest u in de brochure van de geschillencommissie.

De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag